The Choice - marktonderzoek & advies

Belevingsonderzoek Generation Y Mum Sanoma

Aanleiding

Sanoma Media is met haar zeer uiteenlopend mediatype-portfolio in bereik het grootste mediabedrijf in Nederland. Sanoma Parenting is een van de toonaangevende clusters binnen Sanoma. Met haar crossmediale mediamerken portfolio voor (jonge) moeders, kennis en doelgroep expertise, is Parenting al 50 jaar een autoriteit in de markt. Om deze autoriteit richting adverteerders verder te versterken, heeft The Choice een ‘deep dive’ onderzoek uitgevoerd om nieuwe inzichten te krijgen in de kennis, houding en gedrag van de moeders van nu; de Generatie Y.

Generatie Y is de meest marketingbewuste generatie ooit. In Nederland is deze nieuwe consumentengroep veel groter dan de vorige X-generatie (geboren 1961-1982) en hun invloed op de maatschappij zal binnenkort groter en groter worden. Merken die niet aan hun voorwaarden voldoen worden minder snel in ogenschouw genomen, is men eerder geneigd te kiezen voor producten die het leven gemakkelijker maken en een goede service essentieel is.  

In relatie tot ‘parenting’ blijkt deze generatie andere waarden en normen én levensstijl aan te houden dan de generatie X. De huidige generatie is veel meer betrokken bij het opvoeden van de kinderen waarbij ‘democratie’ en ‘authenticiteit’ hoog in het vaandel staan. De generatie X kenmerkt zich meer als conservatief en traditioneel in het opvoedingsproces.

Vraagstuk

Voor Sanoma is generatie Y zeer belangrijk aangezien zij de moeders van nu zijn. Om deze doelgroep met een juiste ‘tone-of-voice’ te targetten via de juiste mediakanalen én de wens om huidige leading authority-positie in de doelgroep robuust te claimen en uit te bouwen richting adverteerders, wenst Sanoma gedetailleerd inzicht te krijgen in de lifestyle, kennis, houding en het gedrag van (jonge) moeders. Ofwel een deep dive in het ‘parentinglife’.  

Om dit mediainformatie- en gedragsproces gedetailleerd inzichtelijk te krijgen en wat nu ‘pijlers’ zijn van de generatie Y, heeft The Choice een uitgebreid onderzoek uitgevoerd.

Oplossing

Om deze strategische marktinformatie te verzamelen, heeft The Choice een online kwantitatief onderzoek onder 896 vrouwen, verdeeld over een  3-tal doelgroepen, zwangeren, first time mums en second time mums.

Resultaat

Het onderzoek heeft veel interessante learnings voor Sanoma opgeleverd en haar relaties zoals (digital) mediagedrag van de generatie Y in relatie tot ‘parenting’, welke drivers en barriers ervaart de generatie Y bij het zoeken naar relevante (product)informatie en hoe wenst de generatie Y te worden aangesproken (tone of voice).

Persbericht

Lees hier het persbericht met de belangrijkste resultaten uit het onderzoek

 

Wilt u meer weten over deze case of bent u benieuwd naar de mogelijkheden van een "Marketingonderzoek". Neem contact met ons op.

 

Direct contact opnemen