The Choice - marktonderzoek & advies

Als eerste Nederlands onderzoeksbureau zette The Choice iBeacon technologie in voor marktonderzoek doeleinden.

iBeacons zijn kleine, draadloze doosjes die met mobiele telefoons in directe nabijheid kunnen communiceren. iBeacons communiceren via een nieuwe vorm van Bluetooth met apps op mobiele apparaten. Deze technologie is zo nauwkeurig dat de precieze locatie van bezoekers met een uiterst hoge mate van zekerheid kan worden vastgesteld.

Een iBeacon kan ‘voelen’ wanneer een bezoeker het terrein op of de winkel in loopt. Meerdere Beacons samen kunnen zo ook de looproutes van bezoekers vaststellen. Op basis van deze informatie kan vervolgens een corresponderende actie in de applicatie worden getriggerd. De interactie die het betreden van bepaalde locaties ontlokt hoeft zich niet te beperken tot een eenzijdige informatiestroom, maar kan ook uit een stel interessante (beoordelings)vragen of het tonen relevante multimedia bestaan.
De iBeacons kunnen tevens worden ingezet om bezoekers van de aanwezigheid van uw winkel op de hoogte te brengen, wegwijs te maken of te attenderen op algemenere informatie als aanbiedingen of loyalty programma’s.
Op deze manieren voegen Beacons een vernieuwende en interactieve dimensie aan uw locatie toe.

Achter de schermen functioneren de iBeacons bovendien als instrumenten voor bezoekersonderzoek. Zo kunnen ze de tijd dat bezoekers op uw terrein zijn meten en de bezoekersstromen blootleggen.
Voor marketeers biedt iBeacons de mogelijkheid om een meer gerichte boodschap te communiceren, die rekening houdt met de context, de locatie, het gedrag van de gebruiker en het gebruikersprofiel. De hogere relevantie op het juiste moment in de customer journey zal zorgen voor meer conversie. Retailers krijgen nieuwe mogelijkheden om gerichter producten aan te bieden met exclusieve in-store aanbiedingen en kortingen. Hiernaast is gebleken dat het percentage van respons dat uit korte vragenlijsten die via contextuele- of locatie gevoelige triggers naar mobiele toestellen worden verzonden rond een indrukwekkende 80% ligt, wat voor marktonderzoekdoeleinden betekent dat uw doelgroep beter dan ooit bereikt wordt.

The Choice assisteert u in de implicatie van de iBeacon API in uw app.

.

 

Direct contact opnemen