The Choice - marktonderzoek & advies

Jongeren zijn minder digitaal vaardig dan ze zelf denken!

Onderzoek Vanzelf Mediawijs? 2017

Jongeren zijn minder digitaal vaardig dan ze zelf denken. De meeste jongeren hebben bijvoorbeeld moeite met het inschatten van betrouwbare informatie, een competentie die van belang is voor het herkennen van nepnieuws. Dat blijkt ondermeer uit het onderzoek van ‘Vanzelf Mediawijs? 2017’ uitgevoerd The Choice in opdracht van Mediawijzer.net en Stichting Kennis in het kader van de Week van de Mediawijsheid. School speelt nu slechts een kleine rol in het bijbrengen van digitale vaardigheden, zo laat het onderzoek zien. Jongeren doen hun vaardigheden vooral in hun vrije tijd op en ervaren daarbij weinig uitdaging. De sociale omgeving waarin zij opgroeien is daardoor van grote invloed op de manier waarop zij met media omgaan.

Lees hier meer interessante uitkomsten van het onderzoek 

Klik hier voor meer informatie over de Week van de Mediawijsheid

Zelf geïnteresseerd in co-creatie jongerenonderzoek en/of kwantitatief  jongerenonderzoek? Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvende afspraak via 020-5210660.

 

 

Direct contact opnemen