The Choice - marktonderzoek & advies

Marketingonderzoek

“Hoe mooi een strategie ook is, op z’n tijd moet er naar de resultaten gekeken worden”, zei Sir Winston Churchill. Speciaal voor dit doel is het er het ‘Marketing’-onderzoeksdomein van The Choice.

Dit domein bevat alle onderzoeksvormen gericht op het toetsen van het (strategisch) marketingplan.┬áDe maatwerkoplossingen uit het Marketing-domein helpen bij het realiseren van een betere ‘fit’ met markt, segment en doelgroep en van een onderscheidende positie ten opzichte van de concurrentie.

The Choice bouwt haar maatwerkoplossingen uit dit domein rond bewezen marketingmodellen om antwoord te geven op vragen zoals ‘wat is de optimale prijsstelling voor mijn product of dienst?’, ‘hoe is de DMU samengesteld?’, ‘is onze markt op te delen in onderscheidende segmenten?’, ‘wat is de meest optimale propositie voor deze dienst en doelgroep?’ of ‘hoe is onze positionering in vergelijking met de concurrentie?’

In de afgelopen 20 jaar heeft The Choice voor vele opdrachtgevers onder meer de volgende typen marketingonderzoek uitgevoerd:

  • Segmentatie onderzoek
  • Concurrentie onderzoek
  • Prijsonderzoek
  • Behoefte onderzoek
  • Portfolio onderzoek
  • Imago onderzoek
  • Distributie onderzoek
  • Marktverkenningsonderzoek
  • Shopperonderzoek

Cases



Shopper Onderzoek
TS Products en Kruidvat


Belevingsonderzoek
Generation Y Mum

 

Direct contact opnemen